www.koskinverkko.com

koskinverkon etusivulle

Keskustelun etusivulle
Avaa ketjutetussa näkymässä

Mikä on kokkarin moraali (Yleistä keskustelua)

kirj. JuX, 20.07.2017, 22:38 @ Jussi

N> >

Tämä maa on yhdessä rakennettu ja aina on heikommistakin huolta pidetty. Minulle kaikki ja heti, ahneus ja epäempaattisuus ovat vallalla. Minun ei edes tarvitsisi tätä jauhaa, itse olen hyväosainen. Olen tosi kiitollinen, että huonoista lähtökohdista voi Suomessamme päästä eteenpäin.

Ei maan tilanne ole työmiehen eikä liioin pk-yrittäjän vika. Hallitus on täysi nolla, sanot Vaari mitä sanot. Näin myös professorienkin mielestä. Tuo orastava kasvu johtuu yritysten tilauksista, ei hallituksen toimista, kuten eräs EK:n pamppu Talouselämässä viime viikolla totesi.

Nyt kun olet asettamassa sädekehää pääsi päälle, niin kerro meille tyhmille miten haistakakka hallituksemme voisi tehdä itsenäisiä päätöksiä hyvinvointivaltion nimeltään suomen parhaaksi?
Tosiaan voisiko hallitus ohittaa eurostoliiton ulkopolitiikassa, finanssipolitiikassa etc. vain suomen parhaaksi? :D
2% prosentin päätäntävallalla, jokin muu kuin suomalainen päättää asioistamme... :D se on fakta

Asiat voisivat olla vaikka näin:
https://blogit.kansalainen.fi/sande-parkkonen-pohjoinen-fasisti-rasistimaa/

Jussi hyvä, perusasiaa: finanssipolitiikkaa harjoittaa julkinen valta eli valtio ja kunnat. Kyse on julkisista investoinneista ja EU ei näitä puolestamme hoida. Jos unionista lähdetään ja otetaan käyttöön oma valuutta, kalliiksi tulee. Oman valuutan devalvoituessa valtion velka kasvaa samassa suhteessa. Yritysten on huomattavasti helpompi toimia EU:ssa kuin sen ulkopuolella. Ei tarvita sisämarkkinalla valuuttasuojausta, joka maksaa maltaita. Suomi elää ja kuolee viennistä, ei toistemme peppuja pyyhkimällä. Vientitulot mahdollistavat tuonnin. Valitettavasti täällä ei enää tehdä juuri mitään kulutushyödykkeitä elintarvikkeiden lisäksi, joten tuontia tarvitaan.
Rahapolitiikka on EU:lla ja siinä meillä ei ole roolia. On ollut huikea etu, että korkotaso on vuosia ollut alhainen. Oli kyseessä sitten asuntovelallinen tai valtio. Korkomenot ovat olleet hanskassa. Toisin oli markka-aikaan, kun korot ajoittain heiluivat täysin hallitsemattomasti.
Eli kyllä tässä jotain hyvääkin on, toki huonoakin. Sädekehän voit antaa muille;) :D.

luettu 542 kertaa

Koko viestiketju:

Keskustelun etusivulle
104134 viestiä 8274 viestiketjussa, 116 rekisteröitynyttä käyttäjää, 5 verkossa (0 rekisteröitynyttä, 5 vierasta)
Ota yhteyttä!