www.koskinverkko.com

koskinverkon etusivulle

Keskustelun etusivulle
Avaa ketjutetussa näkymässä

Katalonia itsenäistyminen (Yleistä keskustelua)

kirj. JuX, 02.10.2017, 19:57 @ Jussi

Oletko myös sitä mieltä, että Suomenkin olisi aika itsenäistyä? Oma raha, keskuspankki, ulkopolitiikka, tullit.. yms....

Ehkä olen tulkinnut väärin, kun olen mieltänyt eliitin puudeleina toimivan "muka"vasemmiston, stasi-kyylineen kannattavan eurostoliittoa... :D

Jaahas, Jussikin on herännyt "kuolleista". Suomi sai oman markan vuonna 1860 Venäjän vallan aikana. Tuota autuutta kesti vuoteen 2002. Historian saatossa pirun lyhyt ajanjakso. Aina olemme olleet johonkin suuntaan kyykyssä, kun on ollut pakko.

Euro muutti elämäämme jonkin verran, minun mielestäni helpommaksi kaikin puolin. Jos toimii pelkästään kotimarkkinoilla, ei tuota muutoksen helppoutta ymmärrä. Mikäli on kansainvälinen bisnes, muutos on huikea helppoudessaan.

Euron mukanaan tuomaa "legendaa" hinnannousuihin yms. negaatiota kuulee lähtien kahvikupin hinnasta. Kun katsoo inflaatiota pitkällä janalla, mitään suurempaa ei tapahtunut.

Vai kaipailet sinä Jussi tulleja sisämarkkinoille ja sitä myötä korkeampia hintoja? Meillä on ihan oma ulkopolitiikka, lainsäädäntö ja sosiaaliturva eläkejärjestelmineen. Herää sinäkin reaaliaikaan ja seuraa asioita, ota selvää ja aikuistu.

Itse pääasiaan: Katalonia on osa Espanjaa ja sillä sipuli, "tuntemattoman" kommentti Uudenmaan itsenäistymisestä omaksi maakseen Suomessa osui naulan kantaan!

Pälkäneen alussa esittämä kansallismielisten voimasta maailmassa on ainakin osittain väärä. Suurelta osin kansallismieliset ovat joka puolella eripuraisia, tyytymättömiä ääriaineksia. Kansojen rauhan kannalta on todella hyvä, että eivät pääse vallankahvaan. Hyvä yhtenäinen Eurooppa ja EU!!

luettu 380 kertaa

Koko viestiketju:

Keskustelun etusivulle
104153 viestiä 8277 viestiketjussa, 118 rekisteröitynyttä käyttäjää, 4 verkossa (0 rekisteröitynyttä, 4 vierasta)
Ota yhteyttä!