www.koskinverkko.com

koskinverkon etusivulle

Keskustelun etusivulle
Avaa ketjutetussa näkymässä

Pohjavesitutkimukset aiheuttavat vaaraa (Yleistä keskustelua)

kirj. Juhani Saares, 26.09.2018, 12:15 @ pohjalaanen

On väitetty, että oli väärin avata Pönttövuoren tunneli, koska savolaiset pääsivät Suomeen, no tuossa aiemmin on jälleen näyttö, miksei muu Suomi kauheasti arvosta tätä savolaisuutta!
Tiedoksi pohjalaaselle olen syntynyt Valkeakoskella Karjalaisista vanhemmista ja
noin kolmekymmentä vuotta sitten jouduimme muuttamaan Mallasveden toiselle puolelle Pälkäneelle, poikamme hengityselinallergioiden vuoksi.

Täällä Pälkäneellä, samoin kuin Kangasalla syntyi hyvin aktiiviset vastustusliikkeet tätä Tamperelaisvetoista tekovesihanketta vastaan. Ne ovat muuallakin pilanneet ja raiskanneet harjuja! Lähin pilattu on Ahveniston harju, se on karmean näköinen nykyisin. Paksuja muoviputkikäärmeitä ja hiekalle "poltettuja" sadetusalueita, joista kaikki vihreä on kuollut pois, sadetuksesta pystyyn kuolleita puita, joista kaarnat putoaa ym!

Minäkin pääsin mukaan tähän hankkeen vastustajien joukkoon, koska on käsittämätöntä päästää täysin tarpeetonta ja turhaa tekovesihanketta tuhoamaan Kangasalan Vehoniemen ja Pälkäneen Syrjänharjuja!
Tälle hankkeelle EI OLE minkäänlaista tarvetta! Yhdessäkään osakkaaksi huiputet-
tuista kunnista, ei ole ongelmia, veden laadussa, eikä määrissä!
Ainoa joka hanketta tarvitsee ovat insinööri- ja suunnittelutoimistot!

Minua kummastuttaa se, että saan kuulla nälvintää mukana olostani ko vastustajissa!
Olisi kiva tietää mitä Valkeakoskella ja Tampereella tehtäisiin, jos sadetusalueita suunniteltaisiin Rapolan ja Pyynikinharjuihin!

Tämä taustana toimimisessä ko Tavasehankkeen vastustajana, ja siihen lienee minulla täysi oikeus?

Se, että olemme hyvin tiedoin onnistuneet torppaamaan tämän hankkeen ymmärret-
tävästi jurppii erään puolueen ihmisiä, kun asia ei mennyt niinkuin he olettivat
puolueen nimeä en sano, mutta pikku vinkki, tarkastelkaa ko yhtiön hallituksessa
olleiden henkilöiden puoluekantaa!

Tämä hanke olisi rikkonut myös suojeltujen alueiden, Pälkäneellä Tervaleppä- ja
Kangasalla punamulta-alueiden lakia!

Juhani Saares

luettu 672 kertaa

Koko viestiketju:

Keskustelun etusivulle
106543 viestiä 8472 viestiketjussa, 129 rekisteröitynyttä käyttäjää, 15 verkossa (1 rekisteröitynyttä, 14 vierasta)
Ota yhteyttä!