www.koskinverkko.com

koskinverkon etusivulle

Keskustelun etusivulle
Lineaarinen

Päätös. (Yleistä keskustelua)

kirj. vaari, 15.11.2017, 10:54

Saatiinhan se ratkaiseva päätös sitten tehtyä valtuuston budjetti-istunnossa, että "kehitetään" kaupunkia ja pistetään matalaksi Lepänkorvan "itäpää".

No tulihan sitä "kehityksen" suomaa todellista tulostakin, ainakin Kottaralle ja demareille. Kovasti kaivattu tapahtumakenttä taitaa sitten olla totta, jopa ensikesänä? Kyllähän sen kustannukset ovat todella kovat, mutta ei hätää "kyllä maakunta maksaa". Eihän tuo hankkeeseen todennäköisesti uhrattava, noin 1,5 miljoonaa ole mitään, tärkeitä oli tehdä lähes yksimielinen päätös. Minua hieman hämää, kun en vieläkään ymmärrä, mikä on Kokoomuksen inttressi tässä asiassa? No sehän johtunee mahdollisesta vaarin ymmärryksen puutteesta? Eikö?

Jään odottelemaan, että koska ilmaantuvat ensinmäiset kehitysnäkymät ja niiden tuomat: asukas-, sekä työpaikkalisäykset. Puhumattakaan sitten siitä rahavirrasta, jolla maksellaan tarpeeseen otettuja lainoja?

"Kattellaan".

vaari.

luettu 716 kertaa

Päätös.

kirj. Kotitarvekalastaja, 15.11.2017, 11:23 @ vaari

Saatiinhan se ratkaiseva päätös sitten tehtyä valtuuston budjetti-istunnossa, että "kehitetään" kaupunkia ja pistetään matalaksi Lepänkorvan "itäpää".

No tulihan sitä "kehityksen" suomaa todellista tulostakin, ainakin Kottaralle ja demareille. Kovasti kaivattu tapahtumakenttä taitaa sitten olla totta, jopa ensikesänä? Kyllähän sen kustannukset ovat todella kovat, mutta ei hätää "kyllä maakunta maksaa". Eihän tuo hankkeeseen todennäköisesti uhrattava, noin 1,5 miljoonaa ole mitään, tärkeitä oli tehdä lähes yksimielinen päätös. Minua hieman hämää, kun en vieläkään ymmärrä, mikä on Kokoomuksen inttressi tässä asiassa? No sehän johtunee mahdollisesta vaarin ymmärryksen puutteesta? Eikö?

Jään odottelemaan, että koska ilmaantuvat ensinmäiset kehitysnäkymät ja niiden tuomat: asukas-, sekä työpaikkalisäykset. Puhumattakaan sitten siitä rahavirrasta, jolla maksellaan tarpeeseen otettuja lainoja?

"Kattellaan".

vaari.

Se oli hyvä päätös.

luettu 573 kertaa

Päätös.

kirj. Tavallinen Suomalainen, 15.11.2017, 11:47 @ vaari

Minua hieman hämää, kun en vieläkään ymmärrä, mikä on Kokoomuksen inttressi tässä asiassa? No sehän johtunee mahdollisesta vaarin ymmärryksen puutteesta? Eikö?

Etkö ollu ennen kokousta puolueesi ryhmäkokouksessa.Siellä ne teidän puolueen päätökset tulevaan kokoukseen puhutaan.Turha koittaa nyt väistää vastuuta päätöksestä jonkun muun puolueen piikkiin.Eikö?

luettu 567 kertaa

Päätös.

kirj. vaari, 15.11.2017, 16:13 @ Tavallinen Suomalainen

Minua hieman hämää, kun en vieläkään ymmärrä, mikä on Kokoomuksen inttressi tässä asiassa? No sehän johtunee mahdollisesta vaarin ymmärryksen puutteesta? Eikö?

Etkö ollu ennen kokousta puolueesi ryhmäkokouksessa.Siellä ne teidän puolueen päätökset tulevaan kokoukseen puhutaan.Turha koittaa nyt väistää vastuuta päätöksestä jonkun muun puolueen piikkiin.Eikö?

Enhän minä ,mitenkään edes yritä laittaa "vastuuta", minkään muun puolueen piikkiin, kun kyselin "oman porukan" perusteluja kaipaillen?
En valitettavasti ehtinyt sinne ryhmäkokoukseen ennen sitä, kun kyseistä asiaa käsiteltiin.

vaari.

luettu 555 kertaa

Päätös.

kirj. Tavallinen Suomalainen, 15.11.2017, 18:18 @ vaari

Enhän minä ,mitenkään edes yritä laittaa "vastuuta", minkään muun puolueen piikkiin, kun kyselin "oman porukan" perusteluja kaipaillen?
En valitettavasti ehtinyt sinne ryhmäkokoukseen ennen sitä, kun kyseistä asiaa käsiteltiin.

vaari.

No mitä tämä sitten oli, tärkeitä"No tulihan sitä "kehityksen" suomaa todellista tulostakin, ainakin Kottaralle ja demareille. Kovasti kaivattu tapahtumakenttä taitaa sitten olla totta, jopa ensikesänä? Kyllähän sen kustannukset ovat todella kovat, mutta ei hätää "kyllä maakunta maksaa". Eihän tuo hankkeeseen todennäköisesti uhrattava, noin 1,5 miljoonaa ole mitään oli tehdä lähes yksimielinen

SE että et "ehtinyt" porukkasi ryhmäkokoukseen osoittaa sen mitä olen arvellutkin. Kykysi ja tahtosi tehdä niin kuin räksytät on vain teatteria.Jos päätökseen on menossa asia ,mitä olet jauhanut ainakin vuoden ja sinulla mahdollisuus vaikuttaa ko.asian lopputulokseen.."En ehtinyt" Hyvä ettei sinusta tullut ainakaan minun asioitteni ajaja valtuustoon.
No nythän mahdollisuus em. syyllistelyyn rahojen tuhlailuun.Toisaalta syyllistää voi myös henkilöt,jotka olis voineet tämän tyhmyydn estää.Eikö?

luettu 540 kertaa

Päätös.

kirj. vaari, 15.11.2017, 16:44 @ vaari

Olen ehkä liikakin vaatinut "kehittäjiltä" perusteluja, että mikä olisi ihan aikuisten oikeasti kaupungin kehitystä, kun tehdään Valtuuston päätöksen mukaisesti, eli rakennetaan tapahtumakenttä kauniin harjunosan tilalle?

No ymmärtämättömyys, sehän on vanhan höperön vaarin omaa hölmöyttä?
Mutta sittenpä kysynkin, "eivätkö näiden puolueiden päättäjät ole ollenkaan kiinnostuneita oman äänestäjäkuntansa mielipiteistä"???

Tästä saimme hieman esimakua, kun seurailinme istunnon useita kielteisiä puheenvuoroa, joita esittivät "kehityspuolueiden" edustajatkin.
On turha väittää, että kyllähän me tiedänme, mitä "koskilaiset" haluavat.
Sillä minäpä olen tuota, jopa kysellytkin täysin tuntemattomilta ihmisiltä, kun olen ollut vaimoni kanssa nauttimassa Lepänkorvan maisemista, siellä kävellen. Vahingossakaan siellä ei ole vastaantullut ketään teistä arvoisat päättäjät. Eipä näkynyt myöskään "kehittämishenkisiä" kansalaisiakaan, vaikka kuten kerroin, kyselinkin ihmisten mielipiteitä.

Olisikohan nyt syytä teidänkin arvoisat "kehittäjät" miettiä, että saitteko aikaan pahaamieltä ja näkyykö se mahdollisesti tulevissa vaaleissa?

Ainakin minä pahoitin mieleni ja olen tietenkin erittäin katkera tehdyn päätöksen takia.

vaari.

luettu 541 kertaa

Päätös.

kirj. Tavallinen Suomalainen, 15.11.2017, 18:25 @ vaari

Lepänkorvan maisemista, siellä kävellen. Vahingossakaan siellä ei ole vastaantullut ketään teistä arvoisat päättäjät. Eipä näkynyt myöskään "kehittämishenkisiä" kansalaisiakaan, vaikka kuten kerroin, kyselinkin ihmisten mielipiteitä

En välttämättä kuulu sinun tarkoittamaan ryhmään..Ei ole sinuakaan siellä näkyny,vaikka oikeasti olen siellä aikapaljon käynyt.
Onko tiedossasi puiston koko n. vai joudutko jostain lunttaan,Kyllä suuruusluokka täytys tietää jos niin usein siellä liikut.Eikö?

luettu 550 kertaa

Päätös.

kirj. Kotitarvekalastaja, 16.11.2017, 11:44 @ Tavallinen Suomalainen

Pahasti löi Vaari kaupunkilaisten rivit hajalle. Jos se Vaarin kiukkuinen kaveri vielä estää kulkuni Koskikarassa, niin kohteliaasti annan tietä. Paitsi, jos käy kiinni, niin siitä saattaa tulla otsaan lyönti ottelu.
Päätös oli hyvä keskustan kehittämissuunnitelma. Lempäälä ja Kangasala ovat tehneet omansa ja ovat ryhtyneet niitä toteuttamaan. Ei sieltä kuulu tuollaista kiukuttelua. Retan toiminnan johdosta menee Valkeakosken Energian sähkösopimus harkintaan.
En tiedä sinun ikääsi, mutta meillä eläkeläisillä ei ole oikeutta pysäyttää kauniin kaupunkimme kehitystä. Aloitin työelämäni 13 vuotiaana n. 60 vuotta sitten polkemalla raskasta tavarapyörää Koskin sorateillä.
Lintula on lapsiystävällinen alue ja Länsi-Lintulaa tullaan kauempaakin ihailemaan. Luotan kaupungin ammattilaisiin myös keskustan kehittämisessä.
Vielä kerran lämmin kiitos myönteisen kehittämispäätöksen tehneille päättäjille.

luettu 499 kertaa

Päätös.

kirj. vaari, 16.11.2017, 13:35 @ Kotitarvekalastaja

Pahasti löi Vaari kaupunkilaisten rivit hajalle. Jos se Vaarin kiukkuinen kaveri vielä estää kulkuni Koskikarassa, niin kohteliaasti annan tietä. Paitsi, jos käy kiinni, niin siitä saattaa tulla otsaan lyönti ottelu.
Päätös oli hyvä keskustan kehittämissuunnitelma. Lempäälä ja Kangasala ovat tehneet omansa ja ovat ryhtyneet niitä toteuttamaan. Ei sieltä kuulu tuollaista kiukuttelua. Retan toiminnan johdosta menee Valkeakosken Energian sähkösopimus harkintaan.
En tiedä sinun ikääsi, mutta meillä eläkeläisillä ei ole oikeutta pysäyttää kauniin kaupunkimme kehitystä. Aloitin työelämäni 13 vuotiaana n. 60 vuotta sitten polkemalla raskasta tavarapyörää Koskin sorateillä.
Lintula on lapsiystävällinen alue ja Länsi-Lintulaa tullaan kauempaakin ihailemaan. Luotan kaupungin ammattilaisiin myös keskustan kehittämisessä.
Vielä kerran lämmin kiitos myönteisen kehittämispäätöksen tehneille päättäjille.

Mitä Retaan tulee, niin hänhän oli yksi harvoista, jotka toimivat oman harkintansa mukaan, eikä siitä voi muuta, kuin todeta, että tämä on sitä oikeata demokratiaa, jota Sinäkin näytät yleensä edustavan.
Muuten asiallnen myönteisyyskommentti, mutta kuten tavallista, niin et Sinäkään mitenkään perustellut päätöksen "kaupunkia kehittävää vaikutusta". Miksiköhän taaskin kävi näin?

Kuinkahan moni on viimesenpäälle ymmärtänyt, että jos joudutaan toteamaan, mitään muuta ei tapahtunut, kun mäki tasattiin ja rahaa meni, mutta oletettua/toivottua kehitystä, ei mitenkään ole havaittavissa. Ja mahdotonta on palauttaa entistä kaunista harjua nähtäväksi.

Ainoa positiivinen juttu onkin se, että musarit saivat tapahtumakentän. No ensi kesänä sitten nähdään onko niidenkään "kehitysajatus" osunut oikeaan?

vaari.

luettu 505 kertaa

Päätös.

kirj. raaka, 16.11.2017, 17:33 @ vaari

Sitäkö varttoilet vaari että pääset musaritelttaan
työväenlauluja hoilaamaan,mitähän puolue kolleekasi
ajattelevat vakaumuksestasi?Osaltani kyllä tasaukseen
menneet veroeuroni eivät minua tasatulle kenturalle
velvoita jalallani astumaan.Retalle kiitos ettei kulje massan mukana
vaan tekee omia oikeksi tuntemiaan päätöksiä ,toivottavasti
ei joudu paitsioon.

luettu 489 kertaa

Päätös.

kirj. Kotitarvekalastaja, 17.11.2017, 11:16 @ vaari

Joopa joo, eivät mene ajatukset yksiin.
Sitä siltasuunnitelmaa myös vastustetaan. Olen ollut mukana hankkimassa uutta siltaa. Asuin silloin Ulvajanniemessä ja puusilta oli jatkuvasti käyttökiellossa. Asukkaiden edustajat järjestivät tapaamisen kaupungin päättäjien kanssa siellä puusillalla. Tapaaminen sujui hyvässä hengessä ja yhdessä todettiin uuden sillan tarve. Silta myös rakennettiin. Tien linja jäi vaiheeseen. Tämä liittyy keskustaan sikäli, että sen kautta on liikenne lisääntynyt viime aikoina ja se tie johtaa Torikeskuksen nurkalle.

luettu 463 kertaa

Päätös.

kirj. Kotitarvekalastaja, 17.11.2017, 11:31 @ Kotitarvekalastaja

Yleisön pyynnöstä huolimatta käsittelen aihetta laajemmin. Manner-Suomessa on kolme muuttovoittoista maakuntaa. Pirkanmaa on yksi niistä. Valkeakosken muuttovoitto on jostain muualta pois. Elämme kilpailutilanteessa. Kanavan ja eteläpuolen kehittämistä vastustetaan laajasti. Oman puolueensa kapinallisista tehdään sankareita. Onkohan päättäjien kivireki jo liian raskas. Ehkä on jatkossakin paras keskittyä pohjoispuoleen, jossa väki lisääntyy muuttovoiton ansiosta. Tänne muutetaan myös ulkomailta.
Liikenne on asuntoalueiden lisäksi seuraava kehityskohde.

luettu 453 kertaa

Päätös.

kirj. Kotitarvekalastaja, 17.11.2017, 11:43 @ Kotitarvekalastaja

Vielä yksi lisäys keskustasuunnitelmaan. Pirkanmaalla on muuttovoitto- ja muuttotappiokuntia. Keskustalaiset rakastavat byrokratiaa. Koskin kannatti lyödä lukkoon mahdollisimman pitkäjänteiset suunnitelmat. Maakuntahallintohimmelien tultua, kaupungin asiat saatetaan päättää jossain Huitsin Nevadassa.

luettu 455 kertaa

Päätös.

kirj. vaari, 17.11.2017, 11:46 @ Kotitarvekalastaja

Sitä siltasuunnitelmaa myös vastustetaan. Olen ollut mukana hankkimassa uutta siltaa. Asuin silloin Ulvajanniemessä ja puusilta oli jatkuvasti käyttökiellossa. Asukkaiden edustajat järjestivät tapaamisen kaupungin päättäjien kanssa siellä puusillalla. Tapaaminen sujui hyvässä hengessä ja yhdessä todettiin uuden sillan tarve. Silta myös rakennettiin. Tien linja jäi vaiheeseen. Tämä liittyy keskustaan sikäli, että sen kautta on liikenne lisääntynyt viime aikoina ja se tie johtaa Torikeskuksen nurkalle.

Tarkoittanet kirjoituksellasi, sitä mahdollisesti kanavan yli rakennettavaa siltaa? Olen hieman pihalla siitä, että olisikohan kyse muusta, kuin "Helkankeinua" vastaavasta kevytliikennesillasta, vai ihan "oikeasta sillasta"?

Oletettavasti se silta olisi ensinnämainittu ja sitten herääkin kysymys keitä varten se on tarkoitettu? Eiköhän kolme siltaa lienne liikaa, niinkin pienelle välille? Mutta tietäen päättäjien "kehitystarpeet", niin kaikkeen kyllä pitää varautua? Rahahan ei meillä ole mikään este "kehitykselle"? Eihän???

vaari.

luettu 465 kertaa

Päätös.

kirj. Tavallinen Suomalainen, 17.11.2017, 12:02 @ vaari

Tarkoittanet kirjoituksellasi, sitä mahdollisesti kanavan yli rakennettavaa siltaa? Olen hieman pihalla siitä, että olisikohan kyse muusta, kuin "Helkankeinua" vastaavasta kevytliikennesillasta, vai ihan "oikeasta sillasta"?

Oletettavasti se silta olisi ensinnämainittu ja sitten herääkin kysymys keitä varten se on tarkoitettu? Eiköhän kolme siltaa lienne liikaa, niinkin pienelle välille? Mutta tietäen päättäjien "kehitystarpeet", niin kaikkeen kyllä pitää varautua? Rahahan ei meillä ole mikään este "kehitykselle"? Eihän???

vaari.

Eiköhän aleta vastustaan,ei sen väliä sitten tuleeko vai ,ei.Saadaan märistä palstoilla ja tulee juttua kavereiden kanssa.Eihän sinne sitten o pakko mennä kokoukseen ,missä se päätetään,voidaan vaikka myöhästyä,,Pääasia että saa määristä ja syyte llä muita,Eikö?

luettu 463 kertaa

Päätös.

kirj. raaka, 18.11.2017, 06:25 @ Tavallinen Suomalainen

Vai jäämmekö vain odottelemaan että pena tekee puolestamme
jokun kaikkia tyydyttävän demokrattisen päätöksen
jäisvät turhat märinät pois.
Näin rantoolaisena toivoisin että tekisivät sillan taavetinlahden
risteyksestä kärjeniemenselän yli rantoolle olis parisenkilometriä
lyhempi matka viinakauppaan.

luettu 447 kertaa

Päätös.

kirj. Kotitarvekalastaja, 18.11.2017, 10:57 @ raaka

Töppärä on Koskin henkinen Impivaara. Huumoria ei ole paljon löytynyt. Yhdessä mielipiteessä sentään ehdotettiin kaupunkilaisille muoviämpäreitä, joihin laitetaan töppärän maata.
Tässä toinen. Viedään Tehtaan kentän nurmikolle töppärän maata korkea keko. Molemmin puolin on katsomot, joista voi ihailla rakasta kasaa. Mitään ei tapahdu ja Rautsi selostaa.

luettu 424 kertaa

Päätös.

kirj. vaari, 18.11.2017, 13:49 @ Kotitarvekalastaja

Töppärä on Koskin henkinen Impivaara. Huumoria ei ole paljon löytynyt. Yhdessä mielipiteessä sentään ehdotettiin kaupunkilaisille muoviämpäreitä, joihin laitetaan töppärän maata.
Tässä toinen. Viedään Tehtaan kentän nurmikolle töppärän maata korkea keko. Molemmin puolin on katsomot, joista voi ihailla rakasta kasaa. Mitään ei tapahdu ja Rautsi selostaa.

No ei todellakaan ole huumoria esiintynyt tippaakaan, mutta vielä vähenmän "faktista" tosiasiaa. Unelmia on esitelty ja havainnekuvia luotu, niin aineellisia, kuin henkisiäkin.

Mutta toivomiani perusteita ei juurikaan ole kukaan pystynyt esittämään. Eli jotain mätää on, kun erisuuntaiset poliitikot ovat niin autuaan yksimielisiä, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Muistutan taas kerran niistä "perusteluista, joita ei ole minun silmiini ilmaantunt.
Seuraavassa luettolossa henkisiä havainnekuvia:

1. On tarpeen kaupungin kehitykselle.
2. Lisää asukaslukua.
3. Lisää työpaikkoja.
4. Olisi kaupunkilaisten yhteinen olohuone.
5. Avartaisi Cittarin edustalla olevaa tilaa ja saisinme kanavan ja siinä olevan veden näkyviin.

Näin siis oletetaan, mutta ei mitenkään perustella.
Pystyisiköhän joku teistä, arvoisat verkkolaiset ymmärtämään/hyväksymään kyseiset kaupunginkehitystoimet? Näitä voisi jopa harkita, jos ne eivät maksaisi nyt oletettua 800 000 Euroa, mutta, mutta?

Minä en hyväksy, enkä ymmärrä.

vaari.

luettu 438 kertaa

Päätös.

kirj. Tavallinen Suomalainen, 18.11.2017, 23:07 @ vaari

2. Lisää asukaslukua.

On varmaan hieno paikka istuskella ulkomaalaistenkin useiden lapsiensa kera aurinkoisena toripäivänä! Pappa hakee mustaamakkaraa porukalle,joka on asettunu isolle kotoa itämaista tuodulle silkkiselle alustalle, nurmialueen pientareelle. Näin meidän kotiKoskimme kansainvälistyy ja saamme monipuolisia ja ahkeria osaajia pienyrityksiimme.Ja sieltähän jo Kari Kuuvan sävelet "Lärvätsalo go go" alkavat soimaan ja voimme avata Työväen MusiikkiJuhlat. "Happovaarin Pekan pää kestänyt ei räminää ja
virkavalta hänet putkaan vei."jatkaa Kuuva.Eikö?

luettu 425 kertaa

Päätös.

kirj. vaari, 19.11.2017, 17:23 @ Tavallinen Suomalainen

2. Lisää asukaslukua.

On varmaan hieno paikka istuskella ulkomaalaistenkin useiden lapsiensa kera aurinkoisena toripäivänä! Pappa hakee mustaamakkaraa porukalle,joka on asettunu isolle kotoa itämaista tuodulle silkkiselle alustalle, nurmialueen pientareelle. Näin meidän kotiKoskimme kansainvälistyy ja saamme monipuolisia ja ahkeria osaajia pienyrityksiimme.Ja sieltähän jo Kari Kuuvan sävelet "Lärvätsalo go go" alkavat soimaan ja voimme avata Työväen MusiikkiJuhlat. "Happovaarin Pekan pää kestänyt ei räminää ja
virkavalta hänet putkaan vei."jatkaa Kuuva.Eikö?

Ai, olenkohan kokonaan väärinymmärtänyt sen, miten Lepänkorvaa "kehitetään"?

Siis muuta ei sitten tarvitakkaan, kuin "hakea mustaamakkaraa ja asettua lasten kanssa istumaan nurmialueen pientareelle"? Ja kas kummaa, niin "asukasluku kasvaa"?

Jotenkin olen kuullut ja nähnyt, että kyseinen alue olisi tarkoitus tasata, hiekka-, tai asfalttikentäksi? Nurmikenttä on kylläkin jo olemassa, joten mitä tarkoitatkaan noilla alkuteksteilläsi? Minä, kun en ymmärrä, mitä tarkoitat.

vaari.

luettu 401 kertaa

Päätös.

kirj. Mallaksen Malle, 20.11.2017, 11:09 @ vaari

Jo aikaisemminkin olen todennut tämän, mutta vielä kerran. Vaarin kanssa keskustellessa ongelma on se, että hän ei näköjään hyväksy mitään perustelua töppäreen suhteen.
Minusta päätös on hyvä, se on yksi askel keskustan ilmeen muuttamiseksi parempaan suuntaan ja sopii hyvin tulevaan kanavanrannan uudistamiseen.
Miksi meidän pitäisi jämähtää nykytilanteeseen kun ei jämähdetty aikaisempiin vuosikymmeniinkään?
Seuraava keskustaa ja liikenteen sujuvuutta parantava yksityiskohta olisi liikennevaloristeysten muuttaminen kiertoliittymiksi.
Mutta sitä ennen: kaivinkoneet töihin!

luettu 375 kertaa

Päätös.

kirj. vaari, 20.11.2017, 20:23 @ Mallaksen Malle

Jo aikaisemminkin olen todennut tämän, mutta vielä kerran. Vaarin kanssa keskustellessa ongelma on se, että hän ei näköjään hyväksy mitään perustelua töppäreen suhteen.

Voi malle hyvä, kukaan ei valitettavasti vielä kertaakaan ole milläänlailla perustellut Lepänkorvan tasaamista. On esitelty typeriä oletuksia, kuten olen jo useaan kertaan kirjoitellut.

Oletkohan ollenkaan selvillä, mitä perustelu tarkoittaa, jos sen tiedät, niin kirjoitappa se tänne tulevassa vastauksessasi?

Minusta päätös on hyvä, se on yksi askel keskustan ilmeen muuttamiseksi parempaan suuntaan ja sopii hyvin tulevaan kanavanrannan uudistamiseen.
Miksi meidän pitäisi jämähtää nykytilanteeseen kun ei jämähdetty aikaisempiin vuosikymmeniinkään?
Seuraava keskustaa ja liikenteen sujuvuutta parantava yksityiskohta olisi liikennevaloristeysten muuttaminen kiertoliittymiksi.
Mutta sitä ennen: kaivinkoneet töihin!

Vai niin, e ttä tarvitaan vieläpä "liikennevalo risteyksien muuttaminen kiertoliittymiksi?Nyt taisit ihan oikeasti esittää, niin suuren "viisauden", että edes se ei sovi kaupunkinme risteyksiin, saatikka sitten kiertoliittymät?
Tämä on yhtä "perusteltu" kehitys-/uudistusajatus, kuin Lepänkorvan puiston pilaaminenkin.

Kaupunkinme liikenne sujuu aivan mukavasti ilman niitäkin ja tämä kiertoliittymä juttu on jo täälläkin käsitelty useammin, kuin kerran?

vaari.

luettu 374 kertaa

Päätös.

kirj. raaka, 20.11.2017, 21:00 @ vaari

Tämänpäiväisessä koskilaisessa hyviä kirjoituksia
töppäreestä ja rahankäytöstä,jopa perusteltuja.

luettu 366 kertaa

Päätös.

kirj. Konkari, 21.11.2017, 14:51 @ vaari

Kaupunkinme liikenne sujuu aivan mukavasti ilman niitäkin ja tämä kiertoliittymä juttu on jo täälläkin käsitelty useammin, kuin kerran?

Onhan noista kiertoliittymistä kirjoiteltu ja ilmeisen paljon pitää vielä kirjoittaa että vaarikin ne hyväksyy?
Ja miksi ei kirjoiteltaisi? On sitä kirjoiteltu TaVaSesta ja töppäreestäkin. Toki enimmäkseen vaarin aloitteesta.
Mikäli vaari on edelleen "kiertoliittymävastainen", on juuri nyt korkea aika hyökätä kanavan eteläpuolen liikennesuunnitelmia vastaan. Muuten sinne syntyy juuri se vaarin vihaama...

luettu 356 kertaa

Päätös.

kirj. Tavallinen Suomalainen, 21.11.2017, 15:32 @ Konkari

Olen samaa mieltä.pitäs ruveta miettimään mitä mieltä ollaan ja kuinka saada vaikutettua kanavan uuteen siltaan ja eteläpuolen suunnitelmiin.Minusta täysin ylimitoitettu hyötyyn nähden.Ja kuinka ihmeessä ja millä rahalla yksittäinen rakennuskanta uusiksi sääksmtie_uimahalli.Uusi kävelysilta ihan älyttömän...Jne.Eikö? Tietysti voidaan myöhästyä sitten päätösjaksossa mutta tulee ainakin höpinää.Eikö?

luettu 346 kertaa

Päätös.

kirj. Mallaksen Malle, 23.11.2017, 10:38 @ vaari

Parahin vaari, vastauksesi todistaa että vänkäämisemme on turhaa. Käsityksemme siitä mikä on perustelu, poikkeavat sen verran suuresti tosistaan.
Mutta se, että liikennevaloristeyksiä on käsitelty keskustelupalstalla, ei poista niiden tarvetta ja paremmuutta valoristeyksiin verrattuna. Kiertoliittymät eivät kärsi valo-ohjausvioista tai palaneista lampuista, niissä tapahtuu harvoin kolareita ja jos tapahtuu, vahingot jäävät pienemmiksi kuin tavallisissa risteyksissä, jollainen valoristeyskin on, jos valot eivät toimi.
Olisiko Tallikadun/Niementien/Lempääläntien risteyksessä pelti rytissyt, jos siinä olisi ympyrä? Ja nyt tulee hässäkkää kun isonsillan risteyksestä joudutaan ottamaan valot pois rakennustyön takia. Ei liene ihan halpaakaan tällainen puljaaminen?
Koskissa on sen verran avarat risteysalueet, että ympyrä on melko helppo sovittaa niihin. Toki poikkeuksiakin on, esimerkiksi Citymarketin risteys.

luettu 314 kertaa
Keskustelun etusivulle
104797 viestiä 8331 viestiketjussa, 122 rekisteröitynyttä käyttäjää, 7 verkossa (0 rekisteröitynyttä, 7 vierasta)
Ota yhteyttä!