www.koskinverkko.com

koskinverkon etusivulle

Keskustelun etusivulle
Lineaarinen

Ehdokkaat (Yleistä keskustelua)

kirj. raaka, 16.01.2018, 15:48

Eipä olisi uskonut että istuva päämiehemmekin sortuu
vaalipuheissaan nimeämään ja morkkaamaan kilpailevan
ehdokkaan ja puolueen sanomisia.Toisi vain julki omia
ohjelmiaan,pitäisi olla kokokansan puolueeton presidentti
jopa vaalipuheissaan.Menetti ainakin minun ääneni ja
luttamukseni puolueettomana presidenttinä.

luettu 971 kertaa

Ehdokkaat

kirj. Pälkäneeltä päin, 16.01.2018, 16:18 @ raaka

En nähnyt ko. haastattelua joten en tiedä tarkalleen mistä puhutaan mutta luulen että Suomessa on suurempiakin ongelmia kuin toisten ehdokkaiden sanomiset. Aikoinaan oli sananparsi "Ei suuret sanat suuta halkaise" ja "Ei haukku haavaa tee". Näillä voi tiettyjen ihmisten sanomisia jättää omaan arvoonsa sen verran että voi keskittyä olennaiseen.

Sipiläkin sanoi ok yrittäjiä lampaiksi jotka eivät pysty tarjoamaan muutaman tunnin työtä työttömille aina määrävälein. Harvalla yrittäjällä on sellainen tilanne että voi ko. työtä tarjota. Esim. sorvarilla pitää pakan pyöriä jatkuvasti eikä se että joku kerran kuussa kantaa kappaleita, auta kokonaisuuteen. Ja toisilla saattaa mennä päivärytmi sekaisin jos joutuu tekemään ylimääräisä toimia työllistääkseen muita. Ja yrittämisen perimmäinen tarkoitushan on se että yrittäjä tekee ylipitkää päivää alipalkalla.

No, tilanetta ei auttanut verottajan ALV-rekistereistä poistettujen yritysten määrä. Toiset niistä kun aina silloin tällöin verojakin maksoivat. Mutta se oli Sipilän hallituskauden linjaus.

luettu 845 kertaa

Ehdokkaat

kirj. Pauli Kiuru, 16.01.2018, 17:37 @ raaka

Kuka on mielestäsi sopivin antamaan perustuslain mukaisen juhlallisen vakuutuksen eduskunnan edessä Suomen kansalle?

"Minä N.N., jonka Suomen kansa on valinnut Suomen tasavallan presidentiksi, vakuutan, että minä presidentintoimessani vilpittömästi ja uskollisesti noudatan tasavallan valtiosääntöä ja lakeja sekä kaikin voimin edistän Suomen kansan menestystä."

luettu 861 kertaa

Ehdokkaat

kirj. JuX, 16.01.2018, 18:05 @ Pauli Kiuru

Kuka on mielestäsi sopivin antamaan perustuslain mukaisen juhlallisen vakuutuksen eduskunnan edessä Suomen kansalle?

"Minä N.N., jonka Suomen kansa on valinnut Suomen tasavallan presidentiksi, vakuutan, että minä presidentintoimessani vilpittömästi ja uskollisesti noudatan tasavallan valtiosääntöä ja lakeja sekä kaikin voimin edistän Suomen kansan menestystä."

Tuli kai Pauli virhe tuohon vakuutukseen: "minä S.N......."?
Ovat kyllä kaikki "tolkun ihmisiä" yhtä lukuunottamatta. Onneksi blondeja ei lasketa.

luettu 838 kertaa

Ehdokkaat

kirj. Konkari, 16.01.2018, 19:59 @ Pauli Kiuru

Kato Pauli siitä turvaliivistäsi!

luettu 827 kertaa

Ehdokkaat

kirj. Pauli Kiuru, 16.01.2018, 20:32 @ Konkari

SN muotoa en löytänyt. Perustuslaki käyttää väliviivoja - - ja TPK:n sivut N.N. muotoa.

Perustuslaki 56 §

Presidentin juhlallinen vakuutus

Ryhtyessään toimeensa tasavallan presidentti antaa eduskunnan edessä seuraavan juhlallisen vakuutuksen:

"Minä – –, jonka Suomen kansa on valinnut Suomen tasavallan presidentiksi, vakuutan, että minä presidentintoimessani vilpittömästi ja uskollisesti noudatan tasavallan valtiosääntöä ja lakeja sekä kaikin voimin edistän Suomen kansan menestystä."

TAI

"Presidentintoimen vastaanottaminen

Valittu presidentti ryhtyy toimeensa valitsemistaan seuraavan kuukauden ensimmäisenä päivänä, jolloin hän antaa eduskunnan edessä seuraavan juhlallisen vakuutuksen:

Minä N.N., jonka Suomen kansa on valinnut Suomen tasavallan presidentiksi, vakuutan, että minä presidentintoimessani vilpittömästi ja uskollisesti noudatan tasavallan valtiosääntöä ja lakeja sekä kaikin voimin edistän Suomen kansan menestystä."

http://www.tpk.fi/public/default.aspx?nodeid=44819&contentlan=1&culture=fi-FI

luettu 840 kertaa

Ehdokkaat

kirj. raaka, 17.01.2018, 08:33 @ Pauli Kiuru

Ehdokas joka saa äänestyksessä toimeen edellyttävän
äänimäärän,ja pulinat pois.Toivon että on kaikki huomioon
ottava ja puolueeton toimessaan ,koko kansan presidentti!

luettu 814 kertaa

Ehdokkaat

kirj. Kotitarvekalastaja, 17.01.2018, 11:38 @ raaka

Olisit raakasti kertonut, mitä hän sanoi. Vasemmistoliiton kannattaja kertoi äänestävänsä häntä toisella kierroksella. Niinistön mukaan ei tule toista kierrosta. Sanavalmiutta löytyy. Gallupin mukaan presidentin on oltava arvojohtaja. Presidenttipari on myös edustanut maatamme tyylikkäästi. Niin, kukaan ei ole täydellinen, mutta Niinistö vaihtoehdoista paras.
Laura Huhtasaarella on myös hyvät puolensa. Hän sanoo asiat suoraan. Maamiinat takaisin. Hän vaatii myös 90-luvun lamaa selvittävää totuuskomissiota.
Oman käsitykseni mukaan laman arkkitehti oli vahvan markan Mauno. Hän näyttää olevan toistaiseksi arvostelun yläpuolella.
Sitten ehdokas Haavisto. Netissä olevien sitkeiden tietojen mukaan hän oli valtion omistajaohjauksesta vastaava ministeri, kun Fortum myi sähköverkot Carunalle aivan polkuhintaan. Siirtohinnat nousevat, eikä mitään mahda.

luettu 803 kertaa

Ehdokkaat

kirj. JuX, 17.01.2018, 16:56 @ Kotitarvekalastaja

Olisit raakasti kertonut, mitä hän sanoi. Vasemmistoliiton kannattaja kertoi äänestävänsä häntä toisella kierroksella. Niinistön mukaan ei tule toista kierrosta. Sanavalmiutta löytyy. Gallupin mukaan presidentin on oltava arvojohtaja. Presidenttipari on myös edustanut maatamme tyylikkäästi. Niin, kukaan ei ole täydellinen, mutta Niinistö vaihtoehdoista paras.

Olen samoilla linjoilla.

Laura Huhtasaarella on myös hyvät puolensa. Hän sanoo asiat suoraan. Maamiinat takaisin. Hän vaatii myös 90-luvun lamaa selvittävää totuuskomissiota.

Presidentin tehtävänä ei ole tonkia vanhoja asioita. Menneet ovat menneitä.

Oman käsitykseni mukaan laman arkkitehti oli vahvan markan Mauno. Hän näyttää olevan toistaiseksi arvostelun yläpuolella.

Käsityksiä lie monia, koko rahamarkkina aukesi hallitsemattomasti. Yhtä miestä on turha syytellä.

Sitten ehdokas Haavisto. Netissä olevien sitkeiden tietojen mukaan hän oli valtion omistajaohjauksesta vastaava ministeri, kun Fortum myi sähköverkot Carunalle aivan polkuhintaan. Siirtohinnat nousevat, eikä mitään mahda.

Haavisto olisi kyllä taidoiltaan pätevä kaveri. Kansa tuskin valitsee homoa, ainakaan vielä? Maailma muuttuu...... Käteinen oli kylläkin Fortumin verkkokaupan pääarkkitehti.

luettu 788 kertaa

Ehdokkaat

kirj. Tavallinen Suomalainen 1, 17.01.2018, 17:53 @ JuX

Yks ja toinen täällä palstallakin ikävöi maamiinoja tai niiden käyttölupaa edustajaamme myöten.Lukepaaka vähä mitä nämä vempeleet ovat saaneet aikaan. Taitaa olla suurin tappaja ja vammauttaja siviileille, maissa missä sota jo loppunut.Voinee rinnastaa hermokaasuihin mitkä vaikuttavat vielä vuosia. Tappaen mm. naisia ja lapsia ja muita sotaan syyttömiä. Eiköhän ne jouda kieltää nyky aseiden tieltä,,,,Eikö?

luettu 776 kertaa

Ehdokkaat

kirj. Kotitarvekalastaja, 18.01.2018, 11:50 @ Tavallinen Suomalainen 1

Yks ja toinen täällä palstallakin ikävöi maamiinoja tai niiden käyttölupaa edustajaamme myöten.Lukepaaka vähä mitä nämä vempeleet ovat saaneet aikaan. Taitaa olla suurin tappaja ja vammauttaja siviileille, maissa missä sota jo loppunut.Voinee rinnastaa hermokaasuihin mitkä vaikuttavat vielä vuosia. Tappaen mm. naisia ja lapsia ja muita sotaan syyttömiä. Eiköhän ne jouda kieltää nyky aseiden tieltä,,,,Eikö?

Sekoitat puurot ja vellit. Maailmalla niitä levitetään hallitsemattomasti.
Keskitytään me suomalaiset Suomen puolustamiseen. Miinat ovat tehokas ase vihollisen hyökkäystä vastaan. Rintamalla eivät siviilit pyöri jaloissa. Maamiinoja ei korvaa mikään mikään muu järjestelmä. Miinakielto on Halosen haihattelua. Säestäjänä on Tuomioja, joka jäi kiinni valehtelusta muussa yhteydessä. Kumpaakaan ei kiinnosta Suomen puolustus. Miinat ovat siis puolustusase. Telamiinat on tarkoitettu raskaan kaluston , esim. panssarivaunujen,torjumiseen. Ovat aika painavia maastossa kantaa. Jalkaväkimiinat ovat esim. sakaramiinoja tai puiden väliin virittyjen vaijerien avulla laukeavia, jotka saavat hyökkäävän vihollistaistelijan toimintakyvyttömäksi. Sota on julmaa ja ratsuväki raakaa. Suomen johto on ollut liian kauan haihattelijoiden valtaama.

luettu 730 kertaa

Ehdokkaat

kirj. Tavallinen Suomalainen 1, 18.01.2018, 12:41 @ Kotitarvekalastaja

Sekoitat puurot ja vellit. Maailmalla niitä levitetään hallitsemattomasti.
Keskitytään me suomalaiset Suomen puolustamiseen. Miinat ovat tehokas ase vihollisen hyökkäystä vastaan. Rintamalla eivät siviilit pyöri jaloissa. Maamiinoja ei korvaa mikään mikään muu järjestelmä. Miinakielto on Halosen haihattelua. Säestäjänä on Tuomioja, joka jäi kiinni valehtelusta muussa yhteydessä. Kumpaakaan ei kiinnosta Suomen puolustus. Miinat ovat siis puolustusase. Telamiinat on tarkoitettu raskaan kaluston , esim. panssarivaunujen,torjumiseen. Ovat aika painavia maastossa kantaa. Jalkaväkimiinat ovat esim. sakaramiinoja tai puiden väliin virittyjen vaijerien avulla laukeavia, jotka saavat hyökkäävän vihollistaistelijan toimintakyvyttömäksi. Sota on julmaa ja ratsuväki raakaa. Suomen johto on ollut liian kauan haihattelijoiden valtaama.

Olet oikeassa,mutta myös Suomi on maailmaa! Eikö?
https://yle.fi/uutiset/3-8233473
http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=360204

luettu 729 kertaa

Ehdokkaat

kirj. Samofaari, 17.01.2018, 19:50 @ JuX

Jux. Kätevästi oikadit nuo harhat. Olet kyllä verkon älykkö. Persut on nyt kovin innoissaan kun ne luule että laura valitaan pressaksi. Kovasti ihmettelen tuota älytöntä vouhkaamista

luettu 778 kertaa

Ehdokkaat

kirj. raaka, 18.01.2018, 02:52 @ Samofaari

Kuinka itse olet pärjännyt "Tramp"älykkyystestissä
kun pystyt muittenkin älykkyysosamäärää pelkkien heidän
mielipteiden mukaan arviomaan?

luettu 761 kertaa

Ehdokkaat

kirj. Kotitarvekalastaja, 18.01.2018, 12:39 @ JuX

Jotkut haaveilevat takaisin omaan valuuttaan. Tämä 90-luvun lama pitää muistaa, että sellaiset utopiat unohdetaan. Sinulla ei ilmeisesti ole omakohtaisia kokemuksia siltä ajalta. Minulla on kun Säästöpankit pistettiin lihoiksi ja Koskissa asiakkaat siirtyivät Postipankkiin, joka sittemmin lopetettiin ja asiakkaat siirtyivät....ja niin edelleen. Kyllä siinä möhlivät monet oikein urakalla niin totaalisesti, että asiaa ei pidä kuitata pelkällä olan kohautuksella.

luettu 728 kertaa

Ehdokkaat

kirj. JuX, 18.01.2018, 18:25 @ Kotitarvekalastaja

Jotkut haaveilevat takaisin omaan valuuttaan. Tämä 90-luvun lama pitää muistaa, että sellaiset utopiat unohdetaan. Sinulla ei ilmeisesti ole omakohtaisia kokemuksia siltä ajalta. Minulla on kun Säästöpankit pistettiin lihoiksi ja Koskissa asiakkaat siirtyivät Postipankkiin, joka sittemmin lopetettiin ja asiakkaat siirtyivät....ja niin edelleen. Kyllä siinä möhlivät monet oikein urakalla niin totaalisesti, että asiaa ei pidä kuitata pelkällä olan kohautuksella.

Kyllä vaan on kokemuksia. Wegeliuksen ja Riikosen Säästöpankkiryhmä jakoi lainaa oikein urakalla.
Olin itsekin asiakas, OP:iin siirtyi sittemmin lainat ja raha-asiat. Kyllähän noita pankinjohtajia tuomittiinkin, roskapankki Arsenal myi vuosikausia ihmisten omaisuutta sen jälkeen ja olikin varsin tuottoisa bisnes. Kieltämättä karmea katastrofi.

Kyllä talouselämä ja korot ovat olleet stabiileja euroaikaan. Oli se "herkkua", kun velkojen korot heiluivat jopa parinkympin pinnassa markkakriisissä. Sitähän nämä markkaruinarit eivät ole muistavinaan. On se kiva, kun on vähän hartioitakin.

luettu 727 kertaa

Ehdokkaat

kirj. Samofaari, 18.01.2018, 19:54 @ JuX

Kyllä persujen peli on likasta. sosiaalisessa mediassa käytetää esim Saulista niin törkeitä kommentteja että pitää olla jotenkin henkisesti sairas joka niitä viljelee. Kukaan normaali ihminen ei sellasta kirjottele. Persuilla on jotenkin homma lähteny lapasesta

luettu 724 kertaa

Ehdokkaat

kirj. Konkari, 18.01.2018, 20:20 @ Samofaari

Kyllä persujen peli on likasta. sosiaalisessa mediassa käytetää esim Saulista niin törkeitä kommentteja että pitää olla jotenkin henkisesti sairas joka niitä viljelee. Kukaan normaali ihminen ei sellasta kirjottele. Persuilla on jotenkin homma lähteny lapasesta

Entä mitä mieltä itse olet tässä "somessa" omista kommenteistasi?

luettu 724 kertaa

Ehdokkaat

kirj. raaka, 19.01.2018, 10:27 @ Samofaari

Taidat tosiaan pelätä että persuehdokas saa
kannatusta,tai ehkä paavo yllättää ja laittaa
maan asiat järjestykseen.Muista 7 tai 5.!!!

luettu 699 kertaa

Ehdokkaat

kirj. jussipussi @, 20.01.2018, 15:04 @ Kotitarvekalastaja

Nyt kun tiedät laman syyn, niin uus-kommunistien pelottelut omasta rahasta voidaan jättää omaan arvoonsa... :D

luettu 646 kertaa

Ehdokkaat

kirj. jussipussi @, 20.01.2018, 08:43 @ Kotitarvekalastaja

Jorma Jaakkola ja koiviston konklaavi:
https://youtu.be/jjWF2Bs5sUA

luettu 670 kertaa

Ehdokkaat

kirj. Kotitarvekalastaja, 20.01.2018, 11:09 @ jussipussi

Jorma Jaakkola ja koiviston konklaavi:
https://youtu.be/jjWF2Bs5sUA

Olipa tiukkaa tekstiä. Olen ollut siinä käsityksessä, että se lama oli Koiviston ammattitaidottomuutta, mutta Jorma Jaakkolan mukaan se oli tahallinen teko, joka lähti lapasesta. Kyllä Jaakkola asian vakuuttavasti esitti. Ei tässä hämmästy enää mistään.

luettu 653 kertaa

Ehdokkaat

kirj. Samofaari, 17.01.2018, 16:35 @ raaka

Nyt pitää kaikkien, käydä äänestämässä ja maksimoida tilanne niin että Huhtasaaren ämmä ei pääse toiselle kierrokselle. Tätä noitas ei saa päästää vallankahvaan. Persut kääntää takkia minkä kerkee

luettu 779 kertaa

7

kirj. mvonkarne, 17.01.2018, 09:06 @ Pauli Kiuru

7 tietysti. Ainoa jolla on yleislinjat kunnossa PERUSTELLUSTI. Lisäksi PV ei kiemurtele kun kysytään kantoja vaan vastaa suoraan ja asiallisesti.

luettu 796 kertaa

Ehdokkaat

kirj. Ville, 20.01.2018, 21:39 @ Pauli Kiuru

Arkkipiispa Kari Mäkinen, ilman muuta.

luettu 642 kertaa

Ehdokkaat

kirj. Manu, 21.01.2018, 04:16 @ raaka

Vaalitaisto kovenee. Sielä on kuulemma ollut kakkaPekalla tukikonsertissa 11 eturivin esiintyjää ja Musta Barbarella. Kyllä nyt Saukkia pelottaa varsinkin kun vastarinta on liimailut telttaan tarrojakin.

luettu 631 kertaa

Ehdokkaat

kirj. raaka, 23.01.2018, 07:48 @ Manu

Pekalla saattaa vielä olla ässä hiassa jos
ilmoittaa että aviosiippa odottaa lasta?

luettu 574 kertaa
Keskustelun etusivulle
105307 viestiä 8374 viestiketjussa, 124 rekisteröitynyttä käyttäjää, 11 verkossa (0 rekisteröitynyttä, 11 vierasta)
Ota yhteyttä!